Συνέντευξη με τον Παναγιώτη Καποδίστρια



Επιμέλεια: Μαίρη Κάντα



Σαν πρωτοχρονιάτικο δώρο, θα φιλοξενήσουμε αυτή την εβδομάδα την συνέντευξη του ηθοποιού και σεναριογράφου Παναγιώτη Καποδίστρια, που με πολύ ευγένεια ο ίδιος μου παραχώρησε. Ο Παναγιώτης Καποδίστριας, απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις με πολύ καλή διάθεση και χιούμορ, ενώ δεν παραλείπει να μας μιλήσει για την νέα σχολή σεναρίου που έχει δημιουργήσει, την "Tabula Rasa".




1η Ερώτηση: Σε ποια ηλικία αποφασίσατε πως θέλετε να ασχοληθείτε με το χώρο της υποκριτικής και του σεναρίου;

Απάντηση: Ομολογώ πως ηθοποιός ήθελα να γίνω από πολύ μικρός. Το μόνο που θυμάμαι είναι η προσμονή μου να τελειώσω το σχολείο για να πάω στη δραματική σχολή. Μεγάλη προσμονή....(γέλια) Όσο για το χώρο της γραφής, πάντα έγραφα. Από μικρός. Το σενάριο όμως ήρθε στη ζωή μου αρκετά αργότερα. Ίσως επειδή μέχρι τότε δεν υπήρχε σχολή αυτού του είδους και έπρεπε να ψάξω και να μάθω μόνος μου τα μυστικά του σεναρίου. Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το σενάριο ήταν το 2003, στη "Νταντά" του Mega.


2η Ερώτηση: Υπήρξαν αντιδράσεις από την οικογένεια, όταν τους ανακοινώσατε την απόφασή σας να γίνετε ηθοποιός;

Απάντηση: Εννοείται!!!!! Για πολλούς ο καλλιτεχνικός χώρος δεν είναι επάγγελμα. Είναι χόμπυ. Οι γονείς μου γιατί να αποτελούν εξαίρεση; Είχα τα γνωστά: "Πρώτα θα πάρεις ένα πτυχίο και μετά κάνε ότι θες".


3η Ερώτηση: Εκτός από ηθοποιός είστε και σεναριογράφος. Ποιό από τα δύο σας αγγίζει περισσότερο; Η υποκριτική ή η σεναριογραφία;

Απάντηση: Είναι σαν να μου λες: "τι αγαπάς πιο πολύ; Το χέρι ή το πόδι;" . Ίσως πριν μερικά χρόνια, να σου έλεγα πως αγαπώ περισσότερο την υποκριτική. Τώρα όμως έχω φτάσει σε ένα σημείο που έχω μάθει να ζω και με τα δύο μαζί. Δεν μπορώ να επιλέξω. Αγαπώ το ένα, επειδή υποστηρίζει το άλλο....(γέλια)


4η Ερώτηση: Κάτι που μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση είναι πως ενώ συμμετέχετε στις σειρές που γράφετε, έχετε πάντα μικρούς δευτερεύοντες ρόλους. Γιατί αυτό;

Απάντηση: Επειδή δεν θεωρώ πως ήρθε ακόμα η ώρα να κάνω κάτι πρωταγωνιστικό. Τα πράγματα έρχονται σιγά-σιγά. Δεν χρειάζεται να βιαζόμαστε! Όλα στο καιρό τους. Γιατί να κάνω από τώρα πρώτους ρόλους; Περνάω καλά και με τους δευτερεύοντες. Άλλωστε, πιστεύω πως οι δεύτεροι ρόλοι είναι πιο δύσκολοι γιατί καλούνται να υποστηρίξουν τους πρώτους.


5η Ερώτηση: Έχετε δουλέψει με τεράστια επιτυχία στο κινηματογράφο, στο θέατρο αλλά και στην τηλεόραση. Αν σας έλεγα να επιλέξετε ένα από αυτά, ποιο θα επιλέγατε; Αγαπάτε περισσότερο το θέατρο, τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση;

Απάντηση: Αν έπρεπε να επιλέξω, θα σου έλεγα πως η τηλεόραση με έμαθε να γράφω και μου έδωσε την ευκαιρία να μπω και στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Δεν θα μπορούσα ποτέ να το αγνοήσω!



6η Ερώτηση: Στο παρελθόν σας έχουμε δει και σαν μέλος τηλεοπτικής εκπομπής. Τώρα αν σας γινόταν πρόταση για πάνελ εκπομπής θα δεχόσασταν; Θα θέλατε να παρουσιάσετε ο ίδιος μία εκπομπή;

Απάντηση: Μου έχει γίνει πρόταση και αρνήθηκα. Δυστυχώς εκείνη η περίοδος ήταν η χειρότερη της επαγγελματικής μου καριέρας.Πέρασα άσχημα. Είχα πόλεμο από κάποιους που φοβήθηκαν ότι θα τους φάω τη θέση. Πίστεψε με, δεν είμαι από τους ανθρώπους που θα κάνω καριέρα πατώντας πάνω σε άλλους. Προτιμώ να απέχω λοιπόν από αυτό το χώρο. Θα μπορούσα να ξανακάνω παρουσιάση εκπομπής αν οι υπεύθυνοι με έπειθαν πως η εκπομπή δεν θα έχει ίντριγκες και ανόητους συνεργάτες.


7η Ερώτηση: Παρακολουθείτε τηλεόραση; Σας αρέσει; Ποια σίριαλ ξεχωρίζετε την φετινή σαιζόν; Ποια είναι η γνώμη σας για τα reality που φέτος υπάρχουν;

Απάντηση: Παρακολουθώ και τα τρία σήριαλ της φετινής σαιζόν. Θα σου έλεγα πως βρίσκω αρκετά ενδιαφέρουσες τις "κούκλες", χωρίς να θέλω να μειώσω τα υπόλοιπα. Όσο για τα reality, δεν θα μπορούσαν να μη υπάρχουν. Είναι ένα γέννημα της εποχής. Γιατί δηλαδή να είμαστε αρνητικοί για κάτι που δημιούργησε η γενιά μας;


8η Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε για την μείωση των ελληνικών τηλεοπτικών σειρών την φετινή σαιζόν; Πού πιστεύετε πως οφείλεται;

Απάντηση:Μα, είναι λογικό πως η κρίση έχει χτυπήσει όλες τις πόρτες και δεν θα άφηνε απ΄έξω τα κανάλια. Πιστεύω όμω πως τα σήριαλ για την Ελλάδα είναι η κινητήρια δύναμη των μεγάλων καναλιών και δεν μπορούν να λείψουν από το πρόγραμμά τους. Είμαι σίγουρος πως ήταν απλά μια κακή χρονιά και πως από την επόμενη σαιζόν θα δούμε την ελληνική δημιουργία να ανθίζει και πάλι στις οθόνες μας.


9η Ερώτηση: Χαρίζετε την φωνή σας στη μεταγγλωτισμένη σειρά του Mega " Patty: Μία όμορφη ιστορία", η οποία έχει τεράστια επιτυχία στις παιδικές ηλικίες. Το περιμένατε από την αρχή; Είστε ικανοποιημένος με την σειρά και με την πορεία της;

Απάντηση: Το ήξερα από την αρχή που μου έγινε η πρόταση πως θα έχει μεγάλη επιτυχία. Τα πρόσωπα είναι φρέσκα και το σενάριο συχνά ανατρεπτικό. Έχει την συνταγή της επιτυχίας.
 
 
 
10η Ερώτηση: "Tabula Rasa": Θα μας μιλήσετε λίγο για την νέα αυτή σχολή;


Απάντηση: Όχι. (γέλια) Είναι η πρώτη σχολή σεναρίου πλήρους φοίτησης στην Ελλάδα. Μπορεί πια κάποιος να σπουδάσει την τέχνη της γραφής και να επιλέξει ανάμεσα σε 5 ειδικότητες: 1. Σεναριογραφία 2. Θεατρική γραφή 3. Λογοτεχνική γραφή 4. Αρθρογραφία 5. Μετάφραση-διασκευή. Την Tabula Rasa (http://www.tabula.gr/) την έφτιαξα επειδή δεν ήθελα να περάσουν οι νεότεροι συγγραφείς αυτά που πέρασα εγώ μέχρι να μάθω να γράφω. Στο πλάι μου βρίσκονται πολλοί αξιόλογοι άνθρωποι της τέχνης όπως: Ματθίλδη Μαγγίρα, Λίζα Δουκακάρου, Άννα Χατζησοφιά, Γρηγόρης Πετρινιώτης, Μπέσση Μάλφα, Μάνος Ψιστάκης, Μάρω Μπουρδάκου, Μανίνα Ζουμπουλάκη, Αντιγόνη Πόμμερ...είναι τόσοι πολλοί. Πίστεψαν στο όραμα μου και είμαι περήφανος που βρίσκονται εκεί. Δίπλα μου. Αξίζει να σημειωθεί πως είμαστε μία από τις ελάχιστες σχολές που έχουμε σπουδαστές εξ αποστάσεως, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, που παρακολουθούν κανονικά τα μαθήματα μέσω internet και μάλιστα με φθηνότερα δίδακτρα από τους υπόλοιπους!!! Αυτό, το έκανα επειδή πιστεύω πως κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους και όσο περνάει από το χέρι μου, θα το παλεύω προς αυτή την κατεύθυνση!


11η Ερώτηση: Τι σημαίνει για εσάς η διδασκαλία; Ηθοποιός, σεναριογράφος ή καθηγητής δραματικής σχολής;

Απάντηση: (γέλια) Θεέ μου!!!! Τα κάνω όλα αυτά;;;;;;; Κουράστηκα ήδη....(γέλια) Νομίζω πως ήταν η ώρα να αρχίσω να διδάσκω με την σειρά μου αυτά που έμαθα από τους προηγούμενους. Θα ήταν εγωιστικό να τα κρατήσω μέσα μου. Και ο εγωισμός είναι το μόνο πράγμα για το οποίο δεν μπορεί ποτέ κανείς να με κατηγορήσει. Για όλα τα υπόλοιπα, είναι πολύ πιθανόν!!!! (γέλια)


12η Ερώτηση: Κάποια blogs αναφέρουν πως μαζί με την κ. Ματθίλδη Μαγγίρα ηχογραφήσατε ένα ντουέτο που προορίζεται για τον ημιτελικό της Eurovision με την υποστήριξη της ΜΙΝΟS EMI σε στίχους δικούς σας και μουσική του Γιάννη Μιχαήλ. Αληθεύει αυτό;

Απάντηση: Λυπάμαι, δεν μπορώ να σου απαντήσω ακόμα πάνω σε αυτό. Έχουν γίνει συζητήσεις και οι συζητήσεις έφεραν αποτελέσματα, όχι όμως ακόμα ανακοινώσιμα....


13η Ερώτηση: Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Απάντηση: Ειλικρινά δεν κάνω σχέδια μακροπρόθεσμα. Προς το παρόν, είμαι στη σχολή και έχω αφοσιωθεί εκεί. Αυτό δεν σημαίνει πως η άλλη μου πλευρά (αυτή του καλλιτέχνη) έχει πεθάνει. Σύντομα θα ξυπνήσει και πάλι και μάλιστα με γεμάτες μπαταρίες...(γέλια)


14η Ερώτηση: Τέλος, τι όνειρα κάνει ο Παναγιώτης Καποδίστριας;

Απάντηση:Ποιος είναι αυτός; Αλλάξαμε θέμα;;;;;;;;;;; (γέλια) Τα όνειρα μου είναι ακόμα ήρεμα. Ξέρεις γιατί; Επειδή δεν έχω πειράξει ποτέ κανέναν!!!







  Σας ευχαριστώ πολύ.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
υπέροχη συνέντευξη από έναν υπέροχο άνθρωπο!
Ο χρήστης Dimmi είπε…
Kάθε φορά που διαβάζω συνέντευξή του, πιάνω τον εαυτό μου να χαμογελάει.