Διατροφικές Διαταραχές: «Όταν το ζεις είναι λες και σου έχουν δέσει τα μάτια»


Eπιμέλεια: Μαίρη Κάντα


Είναι γνωστό πως οι διατροφικές διαταραχές συνδέονται με σοβαρά προβλήματα υγείας, αλλά και αυξημένα ποσοστά θνησιμότητας. Δυστυχώς στην Ελλάδα, το 7% του πληθυσμού νοσεί από διατροφικές διαταραχές και τα κρούσματα αυξάνονται κατακόρυφα.
Η Σοφία, ένα νεαρό κορίτσι που στο παρελθόν είχε νοσήσει με νευρική ανορεξία, περιέγραψε την εμπειρία της στο www.best-news.gr.

«Όταν το ζεις είναι λες και σου έχουν δέσει τα μάτια, δε βλέπεις τίποτα, λες και σε έχουν υπνωτίσει. Βλέπεις μόνο θερμίδες και κιλά μπροστά σου, δε σκέφτεσαι τίποτα άλλο. Το φαγητό ήταν έμμονη ιδέα και το μόνο πράγμα που σκεφτόμουν όλο το 24ωρο. “Προσπαθούσα να βρω ένα εκατομμύριο τρόπους να μειώνω όλο και περισσότερο την ποσότητα και να μειώνω και τις προσλαμβανόμενες θερμίδες».

Η ίδια συνέχισε: «Το παιχνίδι με τη ζυγαριά ήταν από της αγαπημένες μου συνήθειες μέσα στη μέρα. Ζυγιζόμουν 3-5 φορές κάθε μέρα και κάθε φορά που έβλεπα τα κιλά να μειώνονται ένιωθα καλύτερα με τον εαυτό μου. Ένιωθα πιο όμορφη, πιο θελκτική, ανέβαινε και η αυτοπεποίθηση μου. Αλλά ποιο το νόημα; Όσο πέρναγε ο καιρός μαζί με τα κιλά μειωνόταν και η όρεξη μου να βγω από το σπίτι, δεν είχα ενέργεια, οπότε και που ένιωθα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μόνη μου το ζούσα, απομακρύνθηκα από φίλους και γνωστούς. Πέρασα από ανορεξία και μετά από βουλιμία, η εναλλαγή διατροφικών διαταραχών είναι κάτι αρκετά συχνό και κάνει την κατάσταση αρκετά πιο πολύπλοκη.”

Σχόλια